logo
logo

Zdjęcie: PKO Bank Polski/ -

Milion aktywacji aplikacji IKO

Środa, 7 grudnia 2016 (21:02)

Cyfryzacja usług finansowych nabiera coraz większego tempa. Liczba aktywacji Aplikacji IKO PKO Banku Polskiego przekroczyła już milion. Aż 81 proc. korzystających z aplikacji to użytkownicy w wieku od 18 do 44 lat.

Aplikacja mobilna IKO służy do obsługi konta i finansów w PKO Banku Polskim bez potrzeby logowania się do serwisu internetowego. Umożliwia np. wyświetlanie salda i historii rachunków, kart i kredytów w PKO Banku Polskim, oraz  dokonywanie przelewów z telefonu, doładowanie telefonu, dokonywanie płatności czy wypłaty w bankomatach.

Premiera pierwszej wersji Aplikacji IKO nastąpiła w marcu 2013 r. Od tego momentu aplikacja jest wciąż ulepszana i rozszerzana o kolejne funkcje. Pod koniec 2015 roku udostępniona została zupełnie nowa wersja aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji. Wprowadzenie płatności zbliżeniowych HCE, wsparcie sprzedaży aplikacji przez doradców w oddziałach w całej Polsce oraz udostępnienie nowego mobilnego serwisu iPKO przyniosło kolejny wzrost liczby jej użytkowników. Średnia dzienna liczba aktywacji aplikacji IKO wzrosła z około 500 do 3000. Jeszcze przed rokiem PKO Bank Polski informował o niespełna 400 tysiącach aktywacji aplikacji IKO, dziś ich liczba przekracza 1 milion. Najchętniej korzystają z aplikacji użytkownicy  w wieku od 18 do 44 lat.

Zgodnie z przewidywaniami PKO Banku Polskiego już w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy liczba użytkowników Aplikacji IKO powinna zwiększyć się o kolejny milion.

Piotr Tomczyk

NaszDziennik.pl