logo
logo

Dziś w
„Naszym
Dzienniku”

Zdjęcie: A. Grygiel/ PAP

Ochrona z Poczty

Poniedziałek, 20 marca 2017 (01:23)

Poczta Polska wygrywa duże przetargi na świadczenie usług ochrony osób i mienia.

To pozytywny skutek zlikwidowania nieuczciwej konkurencji na rynku usług ochroniarskich.

Od czwartku Poczta Polska rozpoczęła realizację czteroletniego kontraktu na zapewnienie kontroli bezpieczeństwa na terenie międzynarodowego lotniska Katowice-Pyrzowice. Zarząd portu zapłaci pocztowcom prawie 8 mln zł brutto rocznie. Na lotnisko zostanie zaś skierowanych stu pracowników PP, którzy będą odpowiadać za wiele zadań dotyczących bezpieczeństwa, wspomagając służby lotniskowe. Do ich zadań będzie należało m.in. prowadzenie kontroli pasażerów i ich bagaży oraz kontrolowanie ładunków cargo. Zadanie jest poważne, gdyż port Katowice-Pyrzowice obsługuje rocznie ponad 3 mln pasażerów.

Poczta Polska pokonała podczas przetargu dwóch konkurentów, którymi były prywatne agencje ochroniarskie. Spółki zaoferowały znacznie wyższe ceny za swoje usługi niż pocztowcy, a cena stanowiła aż 95 proc. wartości oferty, zaś 5 proc. – doświadczenie.

To nie pierwszy duży przetarg, jaki PP wygrała w tym roku na usługi ochrony. Spółka obsługuje też m.in. PKO Bank Polski, organizując przewóz gotówki do bankomatów, wpłatomatów oraz do oddziałów banku. Poczta zawsze zapewniała usługi ochrony osób i mienia na najwyższym poziomie, ale wcześniej przegrywała wiele przetargów ceną. – Teraz jesteśmy także konkurencyjni pod względem cenowym – powiedział w rozmowie z „Naszym Dziennikiem” Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Drogi Czytelniku,

cały artykuł jest dostępny w wersji elektronicznej „Naszego Dziennika”.

Zapraszamy do zakupu w sklepie elektronicznym

Krzysztof Losz

Nasz Dziennik