logo
logo

Dziś w
„Naszym
Dzienniku”

Zdjęcie: Marek Borawski/ Nasz Dziennik

Eksport za ocean

Czwartek, 21 stycznia 2016 (01:15)

Polskie zakłady mięsne chcą zawojować rynek japoński i kanadyjski. Chcemy sprzedawać przede wszystkim wieprzowinę.

Temu celowi służy kampania promocyjna, jaką zainaugurował Związek „Polskie Mięso”. Odbywa się ona pod hasłem „Rozsmakuj się w Europie – LET’S MEAT!”, gdyż jest częściowo finansowana z funduszy unijnych i ma obejmować promocję unijnego mięsa, ale w praktyce dotyczy wieprzowiny i jej przetworów pochodzących z polskich zakładów mięsnych. Program będzie też finansowany z krajowego funduszu promocji mięsa wieprzowego. Kampania ma nam pomóc w rozwijaniu eksportu do Japonii i Kanady. Nasi przedsiębiorcy będą się starali przekonać tamtejszych handlowców i konsumentów, że polska wieprzowina to mięso najwyższej jakości, produkowane i przerabiane przy zastosowaniu surowych norm jakości.

– Japonia to bardzo dobry rynek, który utraciliśmy po wybuchu afrykańskiego pomoru świń (ASF) i teraz chcemy o niego zawalczyć. Nie możemy więc dać Japończykom o sobie zapomnieć – powiedział „Naszemu Dziennikowi” Witold Choiński, prezes Związku „Polskie Mięso”. – Kanada nie zamknęła przed nami swojego rynku i chcemy na nim zwiększyć polską obecność – dodaje.

Drogi Czytelniku,

cały artykuł jest dostępny w wersji elektronicznej „Naszego Dziennika”.

Zapraszamy do zakupu w sklepie elektronicznym

Krzysztof Losz

Nasz Dziennik