logo

Poczta Polska pozyskała 6 tys. nowych klientów biznesowych

Poniedziałek, 24 lutego 2020 (13:02)

Poczta Polska pozyskała w ubiegłym roku 6 tys. nowych klientów biznesowych - poinformowała w poniedziałek spółka. Wśród nich są przedstawiciele branży przemysłowej, motoryzacyjnej, sieci sklepów stacjonarnych, księgarnie oraz sklepy AGD.

Obecnie Poczta Polska współpracuje z ponad 45 tys. firm. Są to zarówno podmioty o zasięgu krajowym, korporacje międzynarodowe, jak również małe, rodzinne przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Spółka zaznacza, że wśród jej kontrahentów są firmy, które dopiero rozwijają biznes, oraz takie, które funkcjonują na rynku od wielu lat. Dodano, że relacje handlowe z nowymi klientami koncentrują się na obsłudze paczek, ale także obejmują obsługę tradycyjnych przesyłek listowych. Podkreślono, że nowi klienci Poczty działający na rynku eCommerce reprezentują wiele różnorodnych branż, są wśród nich przedstawiciele przemysłu, motoryzacji, księgarnie, sklepy AGD, a także sklepy stacjonarne z odzieżą oraz apteki.

Jednym z największych atutów Poczty Polskiej jest unikatowy dostęp do usług. Spółka posiada w całym kraju ponad 7,6 tys. placówek. Ponadto wspólnie z partnerami – PKN Orlen, Żabką Polska, Biedronką oraz kioskami i salonikami prasowymi Ruchu stworzyła największą w kraju sieć click&collect, do której należy ponad 12 tys. punktów odbioru przesyłek.

Znowelizowana Strategia Poczty Polskiej na lata 2020-2024 zakłada rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistycznych. Spółka planuje rozwój sieci punktów odbioru do 15 tys., oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych. W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki.

AB, PAP

Aktualizacja 24 lutego 2020 (13:24)