Prezydent podpisał ustawę znoszącą obowiązek przechowywania papierowych zgłoszeń do ZUS
Przedsiębiorcy nie będą musieli przechowywać papierowych deklaracji zgłoszeniowych do ubezpieczeń społecznych wysłanych wcześniej
drogą elektroniczną do ZUS. Prezydent podpisał dzisiaj nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
Do tej pory w przypadku przekazywania do ZUS
zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych w postaci dokumentu elektronicznego przedsiębiorcy musieli przechowywać przez pięć lat zgłoszenia w formie pisemnej,
z własnoręcznym podpisem osoby zgłaszanej.
Obowiązek ten był postrzegany przez płatników składek jako nadmiarowy, gdyż zgłoszenia do ubezpieczeń widnieją już w systemie – zarówno po stronie ZUS, jak i płatnika
– co sprawia, że nie ma potrzeby dokonywania dodatkowej, osobnej archiwizacji.
Zgodnie z nowelizacją nie będzie już obowiązku przechowywania przez przedsiębiorców papierowych zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych ZUS.
APW, PAP

