logo
logo

Zdjęcie: / Domena publiczna

Empik przeprasza

Środa, 24 grudnia 2014 (12:55)

Główni organizatorzy protestów przeciwko świątecznej kampanii reklamowej sieci sklepów Empik, a więc organizacje pro-life, osiągnęły swój cel. Prezes Empiku za pomocą portalu społecznościowego przeprosił za zaangażowanie w kampanię osób Adama Darskiego i Marii Czubaszek. Protest poparło kilkadziesiąt tysięcy osób.

Podana przez sieć Empik informacja jakoby twarzami jej kampanii Bożonarodzeniowej zostali zadeklarowany satanista Adam Darski i Maria Czubaszek, kobieta, która jest dumna z zabicia dwójki swoich nienarodzonych dzieci, wstrząsnęła środowiskiem pro-life. Zaraz po ogłoszeniu bohaterów kampanii rozpoczęły się protesty przeciwko decyzji sieci sklepów.

Swój sprzeciw można było wyrazić, wysyłając elektroniczny protest lub też biorąc udział w pikietach pod sklepami Empik na terenie całego kraju. Obie formy protestu spotkały się z dużym odbiorem. Elektroniczny protest za pomocą specjalnego formularza na stronie fundacji CitizenGO poparło prawie 50. tys. osób.  Z kolei pikiety organizowane przez Fundację PRO – Prawo do Życia odbyły się m.in. w Warszawie, Białymstoku, Poznaniu, Toruniu, Katowicach, Lesznie, Krakowie, Bełchatowie czy Wrocławiu. W każdym z tych miast po kilka razy. Udział wzięło w nich wiele osób. Głównie w młodym wieku.

Na promocję satanizmu i aborcji w okresie poprzedzającym jedne z najważniejszych dla katolika świąt nie mógł się również zgodzić Wojciech Cejrowski. Znany dziennikarz i podróżnik w filmie opublikowanym na You Tub namawiał do niekupowania jego najnowszej książki „Wyspa na prerii” w salonach Empik. Cejrowski stwierdził, że decyzja sieci kłóci się z charakterem świąt i że w tej sprawie najważniejsza jest wiara. Podkreślił też, że jest wiele innych księgarni, w których można dokonać zakupu.

Pod naciskiem organizacji pro-life z Empiku zaczęły znikać plakaty z Darskim i Czubaszek. W telewizji przestały być też emitowane spoty z ich udziałem. Sieć tłumaczyła to wcześniej opracowaną strategią marketingową. Dla organizacje pro-life stało się jasne, że takie działanie zostało wymuszone przez stanowczy sprzeciw społeczeństwa. Jednakże poinformowano, że protest będzie kontynuowany do chwili wystosowania przeprosin przez przedstawicieli sieci.

Wczoraj późnym wieczorem prezes Empiku Olaf Szymanowski dokonał wpisu na jednym z portali społecznościowym, w którym przeprasza za zaangażowanie w kampanię świąteczną Darskiego i Czubaszek. Jak zapewnił prezes, decyzja ta nie miała na celu prowokować kogokolwiek.

Przeprosiny sieć wystosowała także do Wojciecha Cejrowskiego, o czym podróżnik poinformował na swoim profilu na Facebooku.

Wydarzenia wokół kampanii Bożonarodzeniowej sieci Empik pokazuje, że zorganizowany sprzeciw wobec aktów szyderstw z wiary i braku szacunku do życia przynosi pozytywne rezultaty. Szkoda tylko, że refleksją dla władz Empiku były zmasowane protesty i bojkot ich sklepów, a nie istota świąt Bożego Narodzenia. 

Rafał Stefaniuk

NaszDziennik.pl