logo
logo

Zdjęcie: https://m.facebook.com/ORLENOfficial/photos/ Inne

W Warszawie wystartował „Orlen w ruchu”

Środa, 23 czerwca 2021 (11:52)

Aktualizacja: Środa, 23 czerwca 2021 (12:56)

PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt nowego formatu sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu”. Do końca roku powstanie w Polsce ok. 40 takich placówek, a w ciągu najbliższych 4 lat ok. 900. To element rozwoju oferty pozapaliwowej – powiedział dziś prezes spółki Daniel Obajtek.

Pierwszy punkt „Orlen w ruchu” został uruchomiony w środę na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym. Przez wiele lat funkcjonował tam salon prasowy Ruchu, który – jak zauważył koncern – „mocno wrósł” w krajobraz tej ulicy.

Prezes PKN Orlen podkreślił, że wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.

– W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej – powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie „Orlen w ruchu”. Zapowiedział, że jeszcze w tym roku powstanie blisko 40 placówek tego formatu w całej Polsce.

– W ciągu czterech lat, czterech i pół powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu – oświadczył prezes PKN Orlen. Dodał, że koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł – obecnie jest to blisko 3 mld zł.

Obajtek przypomniał, że zgodnie ze strategią Grupy Orlen do 2030 r. nakłady na rozwój segmentu detalicznego mają tam wynieść w tym czasie ok. 11 mld zł.

– Orlen jest już spółką multienergetyczną. Orlen bardzo mocno inwestuje w rafinerię, w przemysł petrochemiczny, w procesy akwizycyjne. Przechodzimy renesans swojego rozwoju. Ale również Orlen bardzo mocno inwestuje w detal. Dla nas jest to bardzo ważne – oświadczył prezes koncernu.

Obajtek wspomniał, że już od kilku lat trwa modernizacja stacji paliw Grupy Orlen, nie tylko w Polsce, lecz także za granicą, a liczba tych placówek wzrasta.

– Nasze stacje to jedne z bardziej nowoczesnych stacji na świecie – ocenił.

Prezes PKN Orlen zaznaczył, że rozwijając segment sprzedaży detalicznej, koncern zwraca mocno uwagę na ofertę pozapaliwową.

– Między innymi to był jeden z pomysłów na akwizycję Ruchu. Chcieliśmy na bazie Ruchu tworzyć właśnie takie formaty pozapaliwowe, czyli iść szerzej w detal – wyjaśnił.

Obajtek podkreślił, że oprócz sprzedaży detalicznej koncern bardzo mocno inwestuje w usługi kurierskie.

– W tym roku będziemy mieć ok. 5 tys. punktów odbioru paczek. Do końca września wprowadzimy 200 maszyn automatycznych do paczek. Do końca roku będzie ich ok. 500. Widzimy więc tu też wielkie możliwości naszego rozwoju – zaznaczył.

– Ta dynamika jest bardzo szybka, ale czasy wymagają właśnie takiej dynamiki w biznesie, szybkich, sprawnych decyzji, które zdecydowanie będą nas wzmacniać, które zdecydowanie będą wzmacniać poszczególne filary naszej działalności – oświadczył prezes PKN Orlen.

Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, zapowiedziała, że punkty „Orlen w ruchu” powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.

– Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów – podkreśliła Klarecka.

Jak zauważyła, „dzisiejszy klient chce zjeść tak smacznie, jak w restauracji, tak szybko, jak w barze szybkiej obsługi, i tak smacznie, i zdrowo, jak w domu”.

– To właśnie na takim koncepcie zasadza się nasz format „Orlen w ruchu” – dodała.

Klarecka podkreśliła, że PKN Orlen, m.in. z myślą o nowym formacie, wprowadził dania gotowe ze swej nowej linii produktowej, w tym typu ultra fresh. Zaznaczyła przy tym, że koncern stara się, aby stosowane w jego segmencie detalicznym opakowania były coraz bardziej ekologiczne.

– Dzisiaj w dużej mierze są to opakowania jednoskładnikowe, co powoduje, że są one łatwe w recyklingu. Natomiast to nie jest koniec naszych prac w tym zakresie – stwierdziła Klarecka.

Jak wyjaśnił PKN Orlen, nowe formaty sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu” będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, w tym ok. 20-metrowe, a także mające powierzchnię blisko 60 do 70 metrów, takie jak pierwszy tego typu punkt otwarty w środę w Warszawie.

Koncern zapowiedział, że jednocześnie powstaną autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana – zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach.

„Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu” – przekazano w komunikacie.

PKN Orlen zapewnił, że we wszystkich obiektach „Orlen w ruchu” będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay.

– Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką „Orlen paczka”, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen – zapowiedział koncern.

APW, PAP

NaszDziennik.pl