Jedna wielka brzozowa lipa
Który ekspert mierzył brzozę, kto trzymał drabinę, kto podawał taśmę?
1. Jakiś MEL Anonim, zaatakował na blogu moje pytanie...ktokolwiek widział, ktokolwiek wie coś o ekspertach Laska?
Odparł też, w swoim własnym przekonaniu mój zarzut, że ...nie da się skonfrontować ekspertów Macierewicza i ekspertów Laska, bo Lasek żadnych ekspertów nie ma.
MEL Anonim napisał tak:
….Warto więc przeanalizować głównych ekspertów KBWLLP by stwierdzić, iż słowa europosła Wojciechowskiego są niestety bezpodstawnym atakiem na autorytety w dziedzinie lotnictwa:
Płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski – pilot wojskowy;
Mgr Agata Kaczyńska – prawnik ze specjalizacją z prawa lotniczego;
Ppłk pil. mgr inż. Robert Benedict – pilot wojskowy, pilot doświadczalny;
Mjr lek. med. Bogusław Biernat - lekarz wojskowy, anatomopatologl;
Mjr. mgr inż. Dariusz Dawidziak – inżynier lotniczy;
Mjr. mgr inż. Leszek Filipczyk – inżynier lotniczy;
Mgr inż. Bogdan Fydrych – specjalista z zakresu kontroli ruchu lotniczego;
Mgr Wiesław Jedynak – pilot liniowy w PLL LOT, instruktor, wykładowca Prawa Lotniczego na wydziale MEiL
Mjr mgr inż. Artur Kułaszka – inżynier lotniczy, kierownik Pracowni Badań Silników Lotniczych w ITWL;
Mec Agnieszka Kunert – Diallo – prawnik ze specjalizacją z prawa lotniczego;
Dr inż. Maciej Lasek – pilot doświadczalny, instruktor, inżynier lotniczy, obliczeniowiec, wykładowca na wydziale MEiL (Mechanika Lotu oraz Badanie Wypadków Lotniczych);
Mgr inż. Krzysztof Lenartowicz – pilot liniowy w PLL LOT;
Mgr inż. Piotr Lipiec – inżynier;
Mgr inż. Edward Łojek – inżynier lotniczy, radiooperator, kierownik Działu Planowania i Nadzoru Operacji Lotniczych w PLL LOT;
Komandor rezerwy pil. Dariusz Majewski – pilot wojskowy w rezerwie;
Mgr inż. Władysław Metelski– inżynier lotniczy;
Ppłk dr inż. Sławomir Michalak– inżynier lotniczy, kierownik Zakładu Awioniki w ITWL;
Ppłk mgr. inż. Cezary Musiał– inżynier lotniczy, technik pokładowy;
Ppłk mgr inż. Janusz Niczyj– inżynier lotniczy;
Płk rez. mgr inż. Jacek Przybysz– inżynier lotniczy;
Mjr rez. mgr inż. Jerzy Skrzypek– inżynier lotniczy;
Mgr inż. Kazimierz Szostak– inżynier pokładowy;
Ppłk rez. mgr inż. Waldemar Targalski– pilot wojskowy w rezerwie, pilot liniowy;
Płk dr Olaf Truszczyński– psycholog lotniczy;
Płk mgr inż. Mirosław Wierzbicki– inżynier lotniczy, inżynier pokładowy;
Płk dypl. Rez. pilot dr Andrzej Winiewski– pilot wojskowy w rezerwie, prawnik, specjalista ds. funkcjonowania operacyjnego portów lotniczych;
Mgr. inż. Wiesław Wypych– inżynier lotniczy w PLL LOT;
Dr hab. Marek Żylicz– specjalista prawa międzynarodowego lotniczego;
Dr inż. Stanisław Żurkowski - inżynier.
2. Autorytety w dziedzinie lotnictwa... długa lista szacownych, nazwisk, stopni i tytułów – piloci, inżynierowie, prawnicy, nawet jeden lekarz anatomopatolog. Co prawda od profesorów na tej liście się nie roi, sława nazwisk tez raczej nie powala na kolana, Macierewicz ma w zespole bardziej znane nazwiska, ale owszem, budzi respekt bogactwo specjalizacji. Na to bogactwo wielokrotnie powołuje się reprezentujący je doktor Lasek
Nie można jednak, mimo wielu prób, podejmowanych oficjalnie przez senatorów Prawa i Sprawiedliwośc,i (pisałem już o ich 14 pytaniach) dowiedzieć się - czy oni te katastrofę badali na zasadzie - kupą, mości panowie - czy też podzielili się robotą, a jeśli się podzielili, to konkretnie kto co badał?
Który ekspert mierzył brzozę, a który tylko podawał mu taśmę?
Który brzozę oglądał przez lupę, a który tylko drabinę przytrzymywał?
Kto, z wymienionych zacnych autorytetów rozpoznawał głos generała Błasika, a kto tylko otwierał czarną skrzynkę?
Kto z rzeczonych wybitnych fizycznie dotknął wraku, kto go widział z daleka, a kto jedynie w telewizji?
Kto z nich wie cokolwiek o sekcjach zwłok, może któryś lekarz albo prawnik?
Kto dotknął foteli, kto zbierał z nich pyłki, kto i jak wywąchał, że nie było na nich trotylowej spalenizny?
Który geniusz obliczył tak dokładnie siły i masy, działające na brzozę i na skrzydło oraz przedstawił wyliczenia, udowadniające wykonanie przez samolot słynnej beczki?
Zwłaszcza ta brzoza nie daje mi spokoju i to skrzydło, bo wytężam wzrok i nie widzę, wśród Laskowych znakomitości nikogo, kto imponowałby wiedzą i tytułami z zakresu fizyki czy wytrzymałości materiałów.
Lasek nie chce wyjąć i pokazać żadnej ekspertyzy, a ja podejrzewam, że ekspertyza jest, tylko krótka – jak walnęło, to się urwało...
3. Lasek ekspertyz nie ujawnia i zasłania się tajemnicą prawa lotniczego. Zasłania się bezprawnie, bo prawo chroni tajemnicę tylko w czasie badania katastrofy, a nie po zakończeniu badań.
W niczym więc MEL Anonim mnie nie przekonał, podobnie jak nie przekonał mnie Lasek. Wręcz przeciwnie, pogłębili tylko moje obawy, graniczące z pewnością, że badanie katastrofy smoleńskiej przez komisję rządową, to była jedna wielka brzozowa lipa...